Hyggelige hjemmesko

7/14/2014

Hyggelige hjemmesko


For et stykke tid siden fik jeg lov til at få denne opskrift med i Familie Journalen. Det er en opskrift, som jeg lavede for 3 år siden og som jeg mest har brugt som venindegaver.

De er en inspiration fra Færøerne, hvor jeg har set mine bedstemødre strikke lignende hjemmesko, "skóleistar", til alle i familien. Det, som jeg så godt kan lide ved disse hjemmesko, er at de sidder så godt på foden, da de er formstrikkede.

Da jeg så selv skulle til at strikke hjemmesko til mig selv, ville jeg gerne lave min egen "romantiske" version, så jeg satte mig for at lave et mønster med hulmønster og hulrækker til silkebånd. Efter at have tegnet og strikket lidt forskellige versioner, endte det med, at dette hulmønster passede bedst til maskeantallet på hjemmeskoene, og de bliver afsluttede med en hæklet løbegang samt en picotkant.

Jeg er meget glad for resultatet og håber at andre kan blive glade for opskriften.

Hyggelige hjemmesko - - Familie Journal

Etiketter: , , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start